06 november 2012

Workshop knikkerkralen

Veel technieken voor het maken van kralen leer ik zelf door kralen van anderen goed te bestuderen of door het lezen van tutorials. Ik vind het heel leuk om te ontdekken hoe glas reageert op verschillende bewerkingen, om er zo achter te komen hoe je bepaalde technieken kunt toepassen.
Maar soms volg ik een workshop om een specifieke techniek (beter) te leren.

Afgelopen zondag heb ik mijzelf weer eens getrakteerd op een workshop bij Erika Nooteboom van Atelier Kralaria in Helmond.
Het voordeel van een workshop is dat je de techniek live voorgedaan krijgt in plaats van foto's kijken in een tutorial. En nog een heel groot voordeel: Het is vreselijk gezellig om met andere dames de hele dag over glas te mogen kletsen zonder dat iemand er iets van zegt :)

De knikkerkralen waren lastiger te maken dan ik dacht. Het waren geen nieuwe technieken, je moet ze alleen juist weten te combineren en toe te passen. Ze zijn erg leuk om te maken, dus er zullen er thuis nog vele volgen.

Het resultaat van de workshop:

Van voor naar achteren, kraal nummer 2, kraal nummer 3 en kraal nummer 1
(is wel te zien denk ik)

Een paar foto's van mij in actie tijdens de workshop. 
Zoals je ziet is kralen maken een serieuze zaak :)

Hier kruip ik bijna in de brander :)

Het begin van de eerste kraal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten