08 maart 2012

Spelen met zilverglas

Altijd leuk om te spelen met zilverglas.
Een mooi soort glas waarin zilver verwerkt zit. Door het te manipuleren in een reducerende vlam (zuurstofarm) krijg je de mooiste kleureffecten...... Nou ja, zou je de mooiste kleureffecten moeten krijgen.
Dit klinkt makkelijker dan het is en op de verschillende glasfora is iedereen altijd druk in de weer met vragen en tips over het verwerken van zilverglas.

Afgelopen weekend heb ik weer eens de rust gevonden om een aantal kralen met zilverglas te maken. Aangezien het zilverglas in de oven nog kan veranderen van kleur, is de kraal die je in de oven stopt niet altijd de kraal die je weer uit de oven haalt.
Maar toen ik de volgende dag mijn oventje open maakte was ik blij verrast :)

Chaos van ivoor met messing gaas, turquoise en DH Clio zilverglas
DH Clio, Aion en Luna3 zilverglas en dichroic (glitterglas)

1 opmerking:

  1. Ze zijn geweldig. Live nog mooier als op de foto's! Ik ga ook nog spelen met de 3 zilverglaskleuren en dan zo'n swirl erin maken.. komt op mijn TO DO lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen